دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
مشارکت 14هزار مازندرانی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مازندران - مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران گفت: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا هفتم خرداد ماه 14 هزار و 495 نفر از علاقه‌مندان مازندرانی مشارکت داشتند.

 سکینه خاتون مهدیان‌پور در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ساری اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و اشاعه فرهنگ رضوی از 23 بهمن 1401 شروع شده و تا یک تیر امسال ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه  دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اضافه شدن بخش ویژه امام حسن عسگری (ع) در حال برگزاری است، افزود: برای سه گروه خردسال، نوجوان و بزرگسال  و گروه کودک  9 کتاب به عنوان منابع معرفی ‌شده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه به‌ویژه حضرت امام(ع) از اهداف این جشنواره است.
 
این مسئول تصریح کرد: شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از دیگر اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره برگزاری است.
 
مهدیان‌پور ادامه داد: به منظور بهره‌برداري روشندلان، نسخه بريل منابع به كتابخانه‌ها ارسال شده و نسخه گوياي كتاب‌ها از طريق سايت و تمامی فضاهای مجازی قابل دريافت است و براي شركت در بخش خانوادگي، ثبت نام حداقل يک نفر از اعضاي خانواده در بخش بزرگسال الزامي است.
 
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان براي دريافت فايل منابع به آدرس www.samakpl.ir  مراجعه و يا به منظور دريافت اماني و فيزيكي كتاب‌هاي جشنواره به كتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران یادآور شد: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ادارات کل ‌های مازندران و 10 زندان استان مازندران، دادگستری، شهرداری‌ها، خادمیاران رضوی استان، همکاری قابل توجهی را با دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره دارند.
 
این مسئول اظهار کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا هفتم خرداد ماه 14 هزار و 495 نفر از علاقه‌مندان مازندرانی مشارکت داشتند و  در بخش مکتوب ویژه زندانیان و مددجویان نیز شاهد مشارکت پنج هزار نفر هستیم.


 
مهدیان‌پور درباره نحوه مشارکت در این جشنواره، افزود: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به 2 شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان است.
 
وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است.
 
این مسئول ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی، می‌توانند در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ، متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.
 
مهدیان‌پور با بیان اینکه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت حدود 34 هزار نفر شرکت کننده در بخش‌های مختلف در مازندران برگزار شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد سه هزار زندانی در بخش مکتوب مسابقه مشارکت کردند.
 
وی با اشاره به اینکه از مجموع 672 برگزیده استانی که از این تعداد 606 نفر در بخش انفرادی و 66 نفر در بخش خانوادگی انتخاب شدند، گفت: 6 منتخب ملی داشتیم که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز با حضور مسئولان کشوری مورد قدردانی قرار گرفتند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها